Jeg nåede det lige inden de 3 uger fra købet - dvs. at få min nye mc synet og omregistreret. Yes!! :-) Det tog det meste af Kr. himmelfart - men det blev til et par gode køreture lørdag eftermiddag.

Væsentligst udfordring var at den hydrauliske forbremse var totalt slammet til. Det lillebitte returhul i bunden

var stoppet til, så bremsen låste....

Fandt en god illustration på nettet som viser hvordan den virker - når den virker:

Det kom den så til igen ;-)

Desuden var nær/fjernlys kontakten i stykker... Dét viste sig at være gammelt fedt som skulle renses af. Efter det, og noget nyt vaseline spray var den OGSÅ i orden:

Virkelig noget småfedteri at side med - med stor effekt.... De to hvide halvdele (på venstre billede) samles så glideren med den røde knap holdes inde/ude af den lille tynde omskifter midt i den faste del - og klikkes sammen med kontaktpladen (den sorte) på det højre billede. Yderst simplet - indtil omskifteren hæmmes af gammelt stift fedt.

Endelig skulle der lige repareres et gevindstykke så kåben kunne sidde ordentligt fast

Ikke så ligetil når det oprindelige er støbt sammen med glasfiberen. Det lykkedes at finde et indslagsgevind som med rigelige mængder epoxy rapid lim (hurtigtørrende 2-komponent lim) sidder godt fast.

Den 'nye' løsning til venstre - og en 'gammel' der stadig du'r til højre... Godt det sidder skjult ;-)

 

Alt i alt - det lykkedes, og mc'en kom gennem syn uden anmærkninger mandag morgen :-)