Endelig fik jeg taget mig sammen til at komme videre med min GS850'er - og så l...

Sidste gang gik der en hel dag med at samle instrumentpanelet - og prøve lamper - og lodde ledninger - og så kan ovenikøbet tænkes at selve 'urene' ikke virker.. Faktisk manglede jeg nogen gummi dimser til at tage vibrationer - men klarede det med et par pakninger fra vandhanen..
Nå - men søndagen var sat af til hyggeligt selskab i garagen.. Hvordan var det lige - nå ja - bagskærmen.
Tænkte at den skulle på før hjulet - og strandede sidst ved at en tap var knækket af (hård-plast-skærm ikke så ligetil at lave noget reparation..). Siden sidst er skærmen røget på gulvet en gang, og det fik en gl. skade på baglygten til at bryde op - så dagens første opgave..
Pil baglygten af..
Viser sig at 2 af 4 skruer er rustet uløseligt fast - den ene er den som er en fast del af lygtehuset ..selvfølgelig
. Resten knækkede bare - men altså, en ny lygte vil gøre underværker.. Inden det, så fik jeg 3 godt rustne metalbøjler af, som nok lige skal en tur til galvanisering inden de kommer på igen.

Hvad så - efter nærmere kontrol, vil det faktisk være OK at sætte hjul og kardantræk på, så motoren snart kan komme i. ..god plan!
På med baghjulet
Det ser ikke så slemt ud.. Skiven fik en tur med smergellærred for at fjerne de værste rustgrater. Renset godt for gammelt fedt, smurt igen, drivaksel fedt på tandkransen til kardandrevet, og så på. Det tog lidt at regne ud hvor bremsecaliber holderen skulle vende - og billedet i reservedelsmanualen var ikke til megen hjælp. Det endte med at gå, og et stort øjeblik nærmede sig..
..drej på hjulet .............. KNAS KNAS - hvad f..... i h.....
Det lyder jo som en syg kædesav i sandkassen...

Ud med akslen til kardan, men der er ikke noget at se. Så det er en OM'er.... Så nåede vi da der til - dvs. ingen vegne!